NathalieMammaTillJasmine

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Nathalie - 30 januari 2011 21:00

Nu sitter vi här och har ätit allihop!! =)

Pizza blev det, ja jag vet inte det nyttigaste efter en träning men man måste ju kunna äta gott ibland också. =)

Nu äter jag inte det på ett bra tag så det fick det vara värt.

Jasmine är också mätt och har tom fått efterrätt. =)

 

Jag tränar för att gå ner lite i vikt. Under graviditeten så gick jag bara upp 7 kilo vilket jag är otroligt tacksam för och gick ju ner 6 kilo när Jasmine föddes. Så det var alltså hennes vikt plus allt vatten. Men sen slöt jag att snusa och då gick jag upp 9 kilo. Några år tidigare så gick jag upp 6 kilo från att sluta röka. Så jag antar att det hör till. Men jag vill att ni skall veta att jag är inte besatt av att gå ner vill bara få på mig min vanliga storlek i jeans kanske en större eftersom höfterna faktiskt blir större av att bära ett underbart barn. Så alltså efter mycket förklaring så menar jag att jag kan äta pizza om jag vill och godis. Men inte i mängder. Har en stor mage som skall arbetas bort till sommaren men det har inte så mycket att göra med vikten. Hoppas ni förstår.

 

Hur mycket gick ni som är gravida upp i vikt under och efter graviditeten??

 

Jasmine står här vid bordskanten och skriker och testar sin röst. Underbara tös!!   

Jag sätter henne långt bort från bordet men nej nej hon skall krypa tillbaka och ställa sig upp vid bordet. Då får hon väl ramla då. Man måste väl lära sig det med. =)

 

Hur är era barn med att göra sådant?

 

Nu blir det bara att mysa. Er kväll då?

 

Förr var inte babygymmet (stavas det så) intressant men nu när man kan göra allt själv så är det rätt okey ändå. =)

 

Mammas vackra Skatt!! Älskar dig!!   

 

                  

 

Puss och Kram!!

Av Nathalie - 30 januari 2011 16:30

Hej igen mina finaste!!

 

Nu sitter jag här igen. Har tränat Zumba!! Det gick bra även med, ja ni vet vad. Blev dock yr och trött i benen som jag inte brukar vara. Plus JÄTTE törstig!! =) Antar att det är för att kroppen skall vänja sig, som sagt det var ju ett och ett halvt år sen jag hade det. Men det gick tillslut hur bra som helst. Älskade Zumba! Nu börjar jag ju bli proffs, det kan ju vara därför det blir extra jobbigt eftersom jag anstränger mig mer nu när jag kan alla steg. =)

Fick dock avboka Afropowerdance vilket är jätte tråkigt. Men jag fick lyssna på min kropp som sa på slutet av Zumba passet att nu ger jag upp. Så det blir förhoppningsvis Zumba och Afropowerdance nästa söndag! =)

 

Nu sitter jag här nyduschad, SKÖNT!!

Med en kopp kaffe såklart!

För er som inte vet så har jag slutat med nikotin helt. Både röka och snusa så nu känner jag att jag är väl värd hur mycket kaffe jag vill ha. :D

Det blir mycket, och den finare sorten. Man måste ju unna sig något nu när man har slutat med det och börjar träna. Så det blev min allra favorit starkt kaffe med en liten skvätt mjölk. Mmmmmm. :D

 

Unnar ni er själva något?

Tränar ni något?

 

Vad skall ni hitta på ikväll då?

 

Mammas fina Prinsessa! Åh så vi älskar dig!!!   

 

          

 

Puss och Kram!!

Av Nathalie - 30 januari 2011 12:20

Hej mina snyggingar!!

 

 

Hur mår ni idag?

 

Vad gör ni för kul?

 

Själv mår jag bra, tror Jasmine gör det också, hon sover nu så det är lite svårt att veta. ;)

 

Nu sticker jag iväg och tränar Zumba!! =)

Hoppas det går bra med tanke på det jag skrev igår. Minns ni?

Men jag vägrar missa Zumba, så jag åker och köper större. (hoppas ni förstår)

 

Skriver senare när jag kommer hem. Nu tickar klockan. Önska mig lycka till!

 

Älskar Zumba, nu skall jag SVETTAS!! =)

 

Mammas fina hjärta! Vi älskar dig över allt annat!!   

 

    

 

Puss och Kram!!

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards