NathalieMammaTillJasmine

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Mätt!!

Av Nathalie - 30 januari 2011 21:00

Nu sitter vi här och har ätit allihop!! =)

Pizza blev det, ja jag vet inte det nyttigaste efter en träning men man måste ju kunna äta gott ibland också. =)

Nu äter jag inte det på ett bra tag så det fick det vara värt.

Jasmine är också mätt och har tom fått efterrätt. =)

 

Jag tränar för att gå ner lite i vikt. Under graviditeten så gick jag bara upp 7 kilo vilket jag är otroligt tacksam för och gick ju ner 6 kilo när Jasmine föddes. Så det var alltså hennes vikt plus allt vatten. Men sen slöt jag att snusa och då gick jag upp 9 kilo. Några år tidigare så gick jag upp 6 kilo från att sluta röka. Så jag antar att det hör till. Men jag vill att ni skall veta att jag är inte besatt av att gå ner vill bara få på mig min vanliga storlek i jeans kanske en större eftersom höfterna faktiskt blir större av att bära ett underbart barn. Så alltså efter mycket förklaring så menar jag att jag kan äta pizza om jag vill och godis. Men inte i mängder. Har en stor mage som skall arbetas bort till sommaren men det har inte så mycket att göra med vikten. Hoppas ni förstår.

 

Hur mycket gick ni som är gravida upp i vikt under och efter graviditeten??

 

Jasmine står här vid bordskanten och skriker och testar sin röst. Underbara tös!!   

Jag sätter henne långt bort från bordet men nej nej hon skall krypa tillbaka och ställa sig upp vid bordet. Då får hon väl ramla då. Man måste väl lära sig det med. =)

 

Hur är era barn med att göra sådant?

 

Nu blir det bara att mysa. Er kväll då?

 

Förr var inte babygymmet (stavas det så) intressant men nu när man kan göra allt själv så är det rätt okey ändå. =)

 

Mammas vackra Skatt!! Älskar dig!!   

 

                  

 

Puss och Kram!!

 
 
Cintya

Cintya

30 januari 2011 21:24

Jo helgen har faktiskt varit väldigt mysig. Hailey har varit på strålande humör och vi har hittat på massa bus och skoj.

Idag var vi och shoppade lite (inte bloggat om det hehe) och fixade lite saker. Men har mest tagit det lugnt hemma då jag har varit på mkt grinigt humör, det är den tiden på månaden hehe.

Veckan börjar med att det imorgon är sista "inskolningsdagen" dvs att jag imorgon måste vara max 20 minuter ifrån ifall dem behöver ringa men från och med tis kan jag åka iväg och göra saker. Så jag ska boka in en frisörtid och sen ska jag börja gymma igen då jag tagit en paus eftersom jag varit sjuk och nu har "veckan"..

Min man fyller år så jag måste smida lite planer :-)

Usch det där med vikten. Ingen lätt grej. Jag har pco så jag har MKT svårt att gå ner i vikt och alldeles för lätt att gå upp i vikt.. Det är en ständigt "battle" för mig...

Hoppas du lyckas uppnå ditt mål snart. Kanske kan peppa varandra?

Ha det så bra.
Kram

http://cintya.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

30 januari 2011 22:11

Tack så mycket, vill du se de andra finns de under kategorin tatueringar :)

det är lite olika hur man startatr upp tävlingen det beror helt på vilka krav företaget har :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Kashaya

Kashaya

30 januari 2011 23:47

Lätt att lägga på sig när man slutar snusa/röka. Blir lätt att man snackar istället...=/ Låter som en skön söndag. Har ni något roligt planerat i veckan då?

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Candydee

Candydee

31 januari 2011 00:25

32 kilo gick ja upp från normalvikten, men först gick jag ner 8 kilo... så en hel del:)

http://candydee.bloggplatsen.se

 
Yohannai Las Palmas

Yohannai Las Palmas

31 januari 2011 10:36

God Måndagsmorgon!
Tack för att du tittade förbi i min blogg och jag håller utkik efter din "real-life"-bild. På fredag kör vi igen, från köket.
sv: Visst är det kul att bo här, men underbart skulle jag nog inte kalla det. Det låter nog roligare än det verkligen är. Det blir vardag här också. Även om klimatet ger mycket så saknar jag Sverige otroligt. Där allt fungerar och man har en väldig social trygghet, sjukpenning, a-kassa, sjukdagar, få bestämma semester osv. Vi har det väldigt bra i Sverige utan att veta om det.
Hälsningar
Yohanna

http://yohannailaspalmas.webblogg.se

 
Mammabea

Mammabea

31 januari 2011 12:51

Jag mailade över koden till dig. Skickade till den mail du lämna i kommentaren =) Hoppas de funkar! Kram

http://mammabea.se

 
Cintya

Cintya

31 januari 2011 13:05

Hej igen.

Hehe, njae lite planer har jag allt. Blir en liten minidejt för mig och honom på lördagen. Annars tänkte jag (också) eventuellt överraska honom med en lunchdejt imorgon (en dag tidigare). Blir nog ingen present just nu då min ekonomi inte riktigt tillåter ngt mer än vår dejt på lördag hehe.

Han blir faktiskt 32 :-) och jag är 27 ;-) Åh, okej, vad är det för tradition??

Nej man ska nog inte riktigt träna när man har veckan.. man kan nog men det är inte så "skönt" direkt haha! Jag täntke att den bör gå över till ons så det borde gå. Så länge man bara blöder lite är det helt okej.

Ja, det tycker jag också! Kul att läsa om andra som är lite lika en och som har ungefär samma vardag som en själv.

Självklart kommer jag skriva massor om dagis :-) Tänkte skriva lite om det ikväll när jag varit och hämtat min flicka så jag vet hur det gått ;-)

Hoppas du får en fin fin dag med din familj.

Kram

http://cintya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 7 maj 2011 07:24

Nu sitter man då på båten. Inte lätt att lämna sin dotter nej. Usch snacka om att jag har gråtit. :-( Men inte min älskade Jasmine. Hon vinkade bara glatt och gick till sin pappa, så det är ju skönt. Min älskade mamma är också där. Så allt blir nog b...

Av Nathalie - 6 maj 2011 13:00

Förlåt igen mina finisar!   Hur mår ni?   Förstår att jag inte har några läsare kvar men det blev en massa sjukdomar med penicillin kurer fram och tillbaka här och den finaste Jasmine blev ju HELA ett år för  3 (!) veckor sen!    Bara det k...

Av Nathalie - 16 mars 2011 11:49

Förlåt mina kära!!!   Hoppas ni mår toppen!!   Har ni snälla lust att uppdatera mig om vad som hänt i era liv dem senaste 2 veckorna??   Förlåt för att jag inte har skrivit och förlåt för att jag inte sa något. Vi har varit sjuka om var...

Av Nathalie - 1 mars 2011 13:30

Hej mina sötisar!!   Sorry för den dåliga uppdateringen. =(   Hur mår ni? Vad har ni gjort för speciellt sen sist vi pratade?   Glöm inte att rösta för er som inte gjort det och för er som vill. HÄR och HÄR!! =) Skriv gärna att ni rös...

Av Nathalie - 25 februari 2011 13:30

Hej mina fina läsare!! =)   Hur mår ni idag?   Vad är era planer för denna fina fredag?   Jasmine och jag skall åka till min mamma och bror på landet och träffa alla där. Det var länge sen sist. Skall bli mysigt! =)   Vi mår bra! Ha...

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards