NathalieMammaTillJasmine

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Nathalie - 5 januari 2011 21:15

Hej finaste!


Mår ni fortfarande bra?


Vill se på någon film men kommer inte på någon. Har ni några förslag?? Hjälp tack!


Annars fortsätter vi här med vårat slapp och mys. :D


Imorgon så skall vi till den underbara Malin och hennes fina dotter Alma som fyller ett år!!!!! :D Det skall bli mysigt och roligt! =)

Va tiden går fort. Om mindre än 4 månader så blir min Jasmine ett år! Helt otroligt vad tiden går fort, antagligen för att man har roligt! :D


Jasmine och jag saknar er!   


Vad gör ni underbara människor?


Så här sover min fina Prinsessa, på min plats i sängen och på min kudde dessutom! Min vackra skatt!    Mamma och Pappa älskar dig över allt annat!   


         


Puss och Kram!

Av Nathalie - 5 januari 2011 15:45

Måste bara tala om en sak. När man är själv med barn så måste man komma på egna lösningar. Jag var tvungen att gå på toa. Då brukar jag alltid lägga Jasmine på golvet med leksaker. Men som ni vet som jag har skrivit tidigare så kryper ju min skatt nu. Men inte trodde jag att på bara några dagar så skulle hon lära sig så mycket. Hon är så DUKTIG!

Nu för en liten stund sen så la jag henne på golvet och gick på toa. Hon börjar ju gråta, sen tycker jag att det låter närmare och närmare. Men jag tänker att hon kan väl inte komma så långt, så jag tittar ut genom dörren, då ser jag att hon börjar komma närmare mig. Helt plötsligt ligger hon utanför toadörren och tittar på mig. Kryper sen in på toan och till mit ben och håller om mitt ben. Under hela tiden så gråter hon hela vägen. Men som jag har sagt så är hon envis och hon klarade det, hela vägen!

Mitt mamma hjärta känns så stolt!!! Jag är otroligt stolt över min dotter hon är så duktig och hon kör på tills hon klarar det, hon ger sig inte!!


Mamma älskar dig min otroligt underbara Prinsessa Jasmine!  


           


Vad tycker ni om videon jag har lagt upp i inlägget innan?



Puss och Kram!

Av Nathalie - 5 januari 2011 12:25

Eftersom ingen annan svarade så lägger jag upp en video för Marielles skull på min kära dotter när hon busar med sin Pappa. Om ni tycker om den och vill se mer så skriv. :D


Här är dem bästa i mitt liv!   



Puss och Kram!

Av Nathalie - 5 januari 2011 11:23

Hallå alla vackra!!


Hur mår ni idag?


Själva mår vi toppen, vi tar en mys dag till hemma. Det snöar ju som bara den. Känner att man inte alltid behöver stressa ut. Jag brukar ju försöka ta mig ut en gång per dag för Jasmine och jag brukar hålla det bra. Men ibland behöver man vara hemma och mysa och vad passar bättre då, jo dåligt väder. :D Eller ja det finns ju inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder. Men ni fattar vad jag menar. :D


Jag har ju tre nyheter. En lite sämre och dem andra två bra.

Vi tar den dåliga först. Jasmine har precis avslutat sin andra penicillin kur. Så det innebär att hon har haft öroninflammation två gånger på två månader. Jag har troligtvis ett öronbarn. :( Dem säger att om hon får tre gånger på ett halvår då är det så. Nu hoppas vi på det bästa och alla håller tummarna för att det inte är så. :D Vill ha min dotter frisk!   


Dem andra två bra nyheterna är att hon kryper nu så mycket så att jag gick till köket nu för bara en liten stund sen och gissa om jag hör min kära dotter, jag tänkte att det lät så nära, vänder mig om och där ligger hon med världens stösrta leende!! Helt fantastiskt UNDERBART! Den andra nyheten är ju att hon har nu officiellt fått sin första tand!! Som jag har hört så brukar det gå fort med andra och så vidare om den första har varit lite sen. Vet inte om det är sant eller inte men den andra är redan påväg. Nu har hon alltså en uppe och en vill komma ut nere. :D


En annan STOR nyhet är att Jasmine står själv!!!!!! När hon vill så att säga! :D Men har inte fått något kort på det än för då sätter hon sig ner. =) Envis är hon, likaså jag så snart skall ni se jag och min kamera kommer nog att få ett kort inom kort. :D


Här kommer bild på hennes tand. Syns inte så bra men den är ute iaf. :D Svårt att lura till sig ett kort.


 


Älskar mitt liv!   


 

Mammas älskling är så vacker och fin! Du är mitt allt och det bästa som hänt mig!!    Vi älskar dig!   


Puss och Kram!

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards