NathalieMammaTillJasmine

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Hej mina fina läsare!!

Av Nathalie - 13 februari 2011 13:15

Hej mina fina läsare!!

 

Hur mår ni idag?

Vad gjorde ni för trevligt igår, lugnt eller party?

Har ni några speciella planer för idag??

 

Ni som vill och inte har röstat på Jasmine kan göra det HÄR! =) Skriv gärna en kommentar om att ni har röstat så kan jag få tacka er personligen! =)

 

Förlåt för den dåliga uppdateringen igår.

Bestämde mig i sista sekund att åka hem till underbara Larissa och hennes fina barn Gannih och Sami. =)

Så när Pappan i huset skulle åka till jobbet för att jobba natt så klädde vi på oss snabbt och åkte med. Därför blev det ingen uppdatering. =)

Hoppas ni förstår!!   

 

Vi hade det underbart trevligt igår!!

En massa mys!!   

 

Ja nu sitter vi här.

Vi har sovit dåligt inatt hela familjen. =(

Jag har mått illa hela natten, trodde det skulle sluta på toa men peppar peppar så verkar det som att jag klarat mig. Dock så kniper det hela tiden i magen så jag fick avboka min älskade Zumba idag. Det fick jag göra i torsdags med. =( Nu har jag Zumba abstinens. =) Men har jag tur så är jag frisk till torsdag. :D

Jasmine har hostat som vanligt och vaknat av att hon nästan spytt. =(

Pappan har också mått illa hela natten.

Men har vi tur så peppar peppar så klarar vi oss. =)

 

Jasmine står nu bredvid mig och pratar för fullt! Det låter mer och mer som riktiga ord. Hon kan säga Mamma, Pappa, Titta och Äta. =)

Men det låter mer och mer som meningar är påväg. Hon försöker säga två ordsmeningar som mamma titta. Men det går inte riktigt än. =)

Det skulle dock inte förvåna mig om hon klarar det snart för hon har ju "pratat" sen 2 månader. =) Min babbel tjej! =)

 

Hon börjar få blåmärken nu. =)

Hon står och håller i sig i soffan och går sen går hon till kanten av soffan och släpper taget. Vet ej varför, tror att hon kanske tror att hon kan gå. Så det slutar med att hon tar ett steg utan händer sen faller hon pladask!! =)

Barn är ju så fantastiska!!   

 

Nog med att skryta. Vilket man måste få göra ibland, man är ju så stolt över sina barn och deras framsteg!! Kan man visa att det stämmer så kan man ju få skryta. =)

 

Skriv gärna och svara ni som är mammor eller syskon. =)

 

Vad har era bebisar gjort för framsteg?

Hur mycket vägde era bebisar och hur långa var dem när dem föddes och hur är dem nu?

 

Rätt var det är så sticker det upp ett litet huvud vid bordet. =)

Mammas fina hjärta!! Vi älskar dig över allt annat!!   

 

           Så givmild! =)         

 

Puss och Kram!!

 

 
 
Johanna

Johanna

13 februari 2011 13:29

Ja jag blir super sugen på skaffa. M var inte så sugen på skaffa nu och jag förstår honom , vi måste nog lära känna varandra bättre först... Och framför allt bli tillsammans först... :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

13 februari 2011 14:42

Jag mår bra, lite trött bara, firade min bästa väns mamma igår som fyller 50år idag! :)

kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

13 februari 2011 14:47

så kul att du är med och tävlar i dagens blogg :D

http://vadfanskajagheta.se

 
Ingen bild

Linda

13 februari 2011 17:44

Hærligt att hitta på något æven om barnet/n ær lite småsjuka. Man blir ju knæpp av att inte gøra något :o)

Vi hade en mysig kvæll, god mat och trevligt sællskap. Idag ær det morsdag hær i Norge så idag blir jag uppassad av mina fina killar :o)

Jag tænker væl egentligen inte så mycket på att han ær lite senare i utvecklingen, eftersom jag inte var barn sedan førr vet jag liksom inte vad som sker nær. Och inte alla barn som ær fødda i v.40 ær ju heller lika så ting sker nær de sker, ingen vits att stressa :o) Det enda jag liksom tænker på ibland ær att han fortfarande inte rullar runt och klarar inte att sitta. Men som sagt det kommer nær det kommer :o)

 
Kashaya

Kashaya

13 februari 2011 19:00

Vad roligt att hon börjar försöka gå, även om hon ramlar än. Sv. Har nog faktiskt inte testat IsaDoras lack förut. Jorå det är bra med mig idag, själv då?

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Madeleine - Mamma till Lova

Madeleine - Mamma till Lova

13 februari 2011 19:47

Tack, vad gullig du är :D hehe ja, byxkorna är helt uppknäppta och sitter bara ihop med en toffs, kommer fortfarande inte i några av mina gamla jeans nämligen men de där är det så extremt mycket strech i att jag får upp de över rumpan, men inte igen i magen :D Kram

http://madeleines.se

 
Cintya - Haileys mamma

Cintya - Haileys mamma

13 februari 2011 20:07

Hej igen.

Hmm, det tog lite mindre än 11 timmar från det att vattnet gick. Dröjde lite över en timme innan jag fick min första värk och när jag 4 timmar efter vattnet gick var öppen 1,5 cm fick jag ett rum på sjukhuset. Kl 13 var jag öppen 3 cm och klockan 17.04 föddes hon.
Mina krystvärkar startade 16.55 och jag krystade 4 gånger sen var hon ute hehe.

Hehe ja dem var väldigt små våra fina sötnosar. Hur långt in i graviditeten gick du? Hailey föddes i 36+2 nämligen. Jag hade problem under graviditeten. Havandeskapsförgiftning, lite lätt...

Hehe min träning går inte alls just nu. Jag har ju varit hemma med Hailey som varit sjuk över en vecka och som fortfarande är sjuk. Ännu värre nu när mannen min också är sjuk tyvärr. Så jag är hemma och tar hand om dem och hemmet. Hmm, bra fråga.. Minns inte vad Hailey vägde när hon var 10 månader (kan ta reda på det helt säkert imorgon ;.)) Men jag skulle tippa på att hon vägde ca 8 kg. För när hon var 13 månader vägde hon 8,9 kg. Hon väger just nu 9,6 (ca)kg.

Vad duktig din fina tös är! Hur länge har hon ställt sig upp själv? Hailey var nämligen sen med det.

Hmm, ska nog nästa vecka skriva ett inlägg om hur Haileys framsteg har varit om du vill, kanske kan vara kul att läsa?!

Hoppas ni haft en mysig dag men det ser det ut som på bilderna. :-)

Tycker det är kul att vi lärt känna varandra. :-)

Kramar till er

http://http;//www.cintya.bloggplatsen.se

 
Cintya - Haileys mamma

Cintya - Haileys mamma

13 februari 2011 20:16

Hehe just det .. glömde säga; nej hon har mina ögon, min mammas näsa, Fredriks mun, mina öron, mina fötter men Fredriks hud och hårfärg.. salig blandning haha :-)

Kramar

http://http;//www.cintya.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

13 februari 2011 21:17

Ja vi hade riktigt kul igår.... blir snart sängen för mig.... :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Jasmine

Jasmine

13 februari 2011 21:57

Sv; Jo det gick jätte bra! Och det är alltid kul att vara barnvakt :-D har ju småsyskon så blir ganska ofta att jag är barnvakt eftersom jag är äldst.
Allt funkar fint idag, hur är det själv? :)

http://www.payitforwaard.blogg.se

 
Fanny

Fanny

13 februari 2011 22:45

Tänkte svara på dina frågor :)
Igår var jag med en vän då min karl åkt till fastlandet för att spela hockey, men han kommer hem i natt :)
Min lilla fis föddes i vecka 29+4, var 40,5 lång och vägde 1480. Idag är hon 6,5 månader, hon är 64 lång och väger närmre 7 kg :) (hon utvecklas som en 4 månaders bebis då hon egentligen skulle varit det!)

http://eleahsmamma.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

14 februari 2011 06:35

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! Kika in om du vann eller var med och tävla i den nya omgången :)
http://vadfanskajagheta.se/2011/february/mandag-dagens-blogg-1.html#comment

http://vadfanskajagheta.se

 
Tina 22 år - gravid vecka 40

Tina 22 år - gravid vecka 40

14 februari 2011 12:25

Det är min sambos mamma som gick bort förra året, 64 år gammal. Det var väldigt jobbigt för min sambo, såklart.. Han har inte riktigt bearbetat det och har nog fortfarande knappt förstått att hon är borta. Det är alltid jättehårt att förlora en förälder tror jag, speciellt när man inte är riktit beredd på det.


Hoppas förresten du får en jättehärlig alla hjärtans dag! :) Idag har jag BF och jag hade lite förvärkar i morse, men nu är allt som bortblåst..

http://www.hejtina.blogg.se

 
Fanny

Fanny

14 februari 2011 12:32

Jo vi hade en riktigt trevlig dag i lördags! Massa singstar och mys! Hur var din helg?
Nja alltså hon är med som en sexmånadersbebis, men hon är lika stor som en 4 månadersbebis :)
Hon vaknade imorse med magont, hård som tusan i magen, men det har nu släppt efter lite katrinplommonpuré :) Hur mår ni?
Kram

http://eleahsmamma.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 7 maj 2011 07:24

Nu sitter man då på båten. Inte lätt att lämna sin dotter nej. Usch snacka om att jag har gråtit. :-( Men inte min älskade Jasmine. Hon vinkade bara glatt och gick till sin pappa, så det är ju skönt. Min älskade mamma är också där. Så allt blir nog b...

Av Nathalie - 6 maj 2011 13:00

Förlåt igen mina finisar!   Hur mår ni?   Förstår att jag inte har några läsare kvar men det blev en massa sjukdomar med penicillin kurer fram och tillbaka här och den finaste Jasmine blev ju HELA ett år för  3 (!) veckor sen!    Bara det k...

Av Nathalie - 16 mars 2011 11:49

Förlåt mina kära!!!   Hoppas ni mår toppen!!   Har ni snälla lust att uppdatera mig om vad som hänt i era liv dem senaste 2 veckorna??   Förlåt för att jag inte har skrivit och förlåt för att jag inte sa något. Vi har varit sjuka om var...

Av Nathalie - 1 mars 2011 13:30

Hej mina sötisar!!   Sorry för den dåliga uppdateringen. =(   Hur mår ni? Vad har ni gjort för speciellt sen sist vi pratade?   Glöm inte att rösta för er som inte gjort det och för er som vill. HÄR och HÄR!! =) Skriv gärna att ni rös...

Av Nathalie - 25 februari 2011 13:30

Hej mina fina läsare!! =)   Hur mår ni idag?   Vad är era planer för denna fina fredag?   Jasmine och jag skall åka till min mamma och bror på landet och träffa alla där. Det var länge sen sist. Skall bli mysigt! =)   Vi mår bra! Ha...

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards