NathalieMammaTillJasmine

Alla inlägg under juli 2010

Av Nathalie - 31 juli 2010 02:25

Hej finaste läsare!


Hoppas att allt är bra med er. Är lite seg av så jag har inte fått upp några bilder än på kläderna jag har handlat. Men det kommer. Har inte plockat upp dem än för Jasmine kan inte ha dem förrän i höst/vinter. Plus att jag har inget minne kvar på min mobil så kan ej ta så många kort. Skall rensa i helgen i lugn och ro, så kommer bilderna snart.


Idag skall jag hem till min Älskade Mamma i Fårösund och gå på marknad. Skall bli mysigt. Älskar som sagt att handla så vi får se vad man hittar. Tycker dock fortfarande att det är mycket roligare nu att handla till Jasmine än till mig sj. Men jag kanske också hittar något. Vi åker hemifrån kl 9 på morgonen, så jag skulle kanske sova nu? Jasmine sover redan sen kl 21. Hon är så söt och underbar! Älskar henne så otroligt mycket!! Älskar räcker inte ens. Det går inte att beskriva hur man känner för sitt barn. Det kan bara en förälder veta. :D


Men men som sagt sova kanske. Har inte sovit mycket nu på två dagar. Går upp tidigt för att vara trött och kunna sova på natten men som ni ser så funkar inte det så bra. (Ögonen går i kors samtidigt som jag skriver, så ursäkta om det finns något stavfel.=) ) Vet inte varför det inte funkar. Brukar bli trött hemma hos mamma, tror att det är för att hon kan ta Jasmine om det är något. Bara hon är mätt. Så då får man ett annat lugn (kan tom gå på toa ifred, ni som är föräldrar förstår säkert vad jag menar) och kanske kan vända tillbaka på dygnet igen. Skall försöka så vi får se hur det går.


Vad skall ni kära läsare göra i helgen då?

Hoppas ni alla får en trevlig och mysig helg (med fint väder)!


Nu skall jag byta lakan (ja så här sent, jag är seg av mig.) och ta med mig min fina dotter upp och sova i den sköna sängen. :)


God Natt och Sov Så Gott!

Ha det så bra så hörs vi säkert senare idag!


Såhär brukar min dotter ligga innan hon skall sova (eller när hon myser), med ena handen tar hon sig själv i håret och med andra handen så brukar hon pilla på ett täcke eller liknande (eller vad som finns, som på denna bild så tar hon på mina byxor.)

Hon är så sjukt underbar! Helt enkelt bäst! (enligt mig)


Mamma älskar dig mer än allt


annat Jasmine!   

  


   

 

Pussar och Kramar till er!

Av Nathalie - 29 juli 2010 23:50

Vilken färg?


   


Eller ingen alls? Vad tycker ni?


Kram

Av Nathalie - 29 juli 2010 15:27

 Hej alla underbara!

 

  

Sitter just nu i skrivande stund hemma hos vackra Larissa! (Lär vara här fler gånger, är alltid här.=) ) Älskar att vara

här.   Blev som sagt ingen spruta idag. BM ville att Jasmine skulle gå upp lite till så att hon har lite mer "hull" på kroppen. Hon väger idag

3 m 1 v 4205 g och längden hade tydligen inte blivit så mycket mer på en vecka, så vi kollar nästa vecka istället. För er som vill veta så förra veckan var hon 56 cm lång. Jag och min mamma var också "små" när vi var små. :D (Mamma sydde kläder till mig som jag sedan hade som kläder till min docka.) Så nu får vi fara för sprutan nästan vecka istället. =) Frågade BM om det som hände igår, hon sa att det var konstigt och sa att om det händer igen så skall jag åka in med henne så att dem får kolla hennes hjärta.

:(    JÄTTE LÄSKIGT! Men sen frågade hon även om hon hade sovit länge och det hade hon, typ 1,5 timme. Så det kunde vara det med att hon var i djupsömn. Att hon var blek kunde vara för att det var kallt kom vi fram till. Hoppas det inte är något!

  

Nu skall vi åka hem till mig. Larissa och hennes underbara barn har inte varit hemma hos mig mer än en gång och då var det snabbvisit. Det var dock bara Larissa och Sami. Nu skall Gannih också med. Tjoho va kul! :D Gannih roar också Jasmine med att prata med henne och förklara att det regnar ute. :) Såååå sött!! Jasmine ler och jollrar tillbaka. Underbart med barn!

 

Uppdaterar sen. Skall ju lägga in bilder på kläder med.

 

Underbara Larissa med Gannih och Sami. :)

  

     

 
Sami med Jasmines mössa! Hahha såå söt. =)


Mor och dotter. Snygg min Jasmine har. :)

 



   


Larissa, Gannih och Jasmine! Älskar er och Sami med!   

          

 

 

Ha det så bra sålänge!

 

Puss och kram!

Av Nathalie - 29 juli 2010 04:57

Hej mina underbara läsare!


Hoppas ni mår bra!


Kan inte lägga mig i tid. Ett stort problem faktiskt. Men skönt på natten. Allt är lugnt och tyst. :D Fick dock inte sova mycket idag heller. (men ändå sitter jag här vaken) Min guldklimp vaknade en gång i timmen och skulle äta, sen ville hon inte äta så hon grina istället, tills hon somnade om, för att sedan vakna igen. Så höll vi på från 8 till 13. Var helt slut gick inte upp ur sängen förän 14. Är ju van vid att få sova 6-8 timmar så detta är ovanligt för henne och mig. Hon har sovit typ hela dagen (för att hon inte sov mycket förut antar jag) och sover även nu. Vet inte varför hon sover så mycket och hårt och varför hon inte kunde sova imorse.


Har shoppat idag! Riktigt många fynd till min lilla Prinsessa som hon kan ha både nu och till hösten, förhoppnignsvis till vintern med. Ni får se bilder imorgon. Om ni är intresserade så titta in då. Trodde aldrig i mitt liv att jag skulle kunna gå på stan sj och handla. Men det var så otroligt skönt att ensam strosa runt i alla affärer i lugn och ro (och spendera pengar :D) tillsammans med min Jasmine i bärselen såklart! :D Ville hitta något till mig med (förengångskull) men det fanns inget. Typiskt. Ville hitta någon kofta eller något. Vet inte varifrån den tanken kom men antagligen för att det var regn och rusk. Ni kanske har något förslag på en kofta?


Skulle sedan skicka ett paket åt K men påvägen dit genom gallerian så hände det något hemskt. Fick plötsligt tanken att jag skulle kolla till Jasmine i bärselen. Hon har lite mjölkskorv vid ögonbrynen som brukar vara hudfärgad, men just då var dem vita. Hela hennes ansikte var vitt. Plus att hon var kall om både händer och fötter. Hon var helt lealös i kroppen. Armarna och benen bara dinglade. Blev SKIT rädd. :( Började med att pussa henne i pannan ingen reaktion, drog sedan henne i armen, benen med, peta i hennes ansikte och hon reagerade inte!! Hur hemskt som helst. Blev helt skakis i benen och ville svimma och gråta. Kändes som att jag svävade ur min kropp. Mitt hjärta höll på att stanna. Alla möjliga tankar svävade runt i mitt huvud. (hjärtat bultar samtidigt som jag skriver) Visste inte vad jag skulle ta mig till, sen lyfte jag henne underifrån vid rumpan flera gånger så att hon typ "hoppade" till, (hoppas ni förstår vad jag menar) och klappade henne i ryggen. Då tittar hon på mig helt dåsig i ögonen och somnar om igen. Fatta vad jag var nervös och helt förstörd. Kom fram till henne vid posten och var helt skakig och kunde inte ens skriva adressen så det fick hon göra. Hon frågade varför jag var så skakig. Då förklarade jag det för henne. Hon förstod precis vad jag gick igenom. Hon hade tydligen också varit med om liknande när hon fick sitt första barn. Önskar inte att någon skall behöva uppleva det! Hu va hemskt det var! Vet inte varför hon va så seg. Vet ni? Tacksam för svar! Skall fråga BM idag om det.


Nog med sånt hemskt, nu till annat hemskt. :)


Skall till BVC idag kl 11. Kolla vikt och längd. (hon är seg på att gå upp i vikt, går till BVC en gång i veckan. Jobbigt) Jasmine skall ta sin första spruta. Det ser vi inte fram emot. :( Hoppas hon tar det bra och inte får feber men det vet man aldrig. Uppdaterar imorgon så får vi se hur hon mår. :)


Uppskattar verkligen alla som läser, det är kul med respons så skriv gärna. :)

Nu skall jag sova dem timmar jag får. Lär väl kanske kunna sova bättre sen ikväll för då är jag nog rejält trött. (HOPPAS) Så God Natt med er alla! Vi hörs imorgon.


Mamma och Dotter!   Mamma ÄLSKAR dig Jasmine!!

 


Puss och kram!!

Av Nathalie - 28 juli 2010 01:25

Hejsan igen alla glada!


Kul att se så många besökare redan från början. :D Men ni är dåliga på att kommentera. =) Det kanske blir bättre.(hoppas, alltid kul med lite respons) Har blivit sena nätter nu dem senaste dagarna och då menar jag sent. Till kl 5 på morgonen. Vet inte varför. Jasmine sover som vanligt sin tid mellan typ 23-04. Sen lite mat och en sovstund till på ca 3 timmar. Sen ligger hon kvar så länge jag gör det med! Så underbart söt och fin är hon, snäll också!    Det är skönt! Men idag blev det mycket tidigare än vanligt, somnade kl 04 vaknade kl 08. Skulle till MVC. Men ändå sitter jag här nu, fattar inte, gör ni? Kan vara därför jag är uppe så sent, för att då får jag lugn och ro, kanske? Men bara för att hon sover hela natten betyder inte att det alltid är lätt på dagen. Idag har hon varit grinig hela dagen och kvällen. (som oftast på kvällen, trött antar jag) Hon har sovit mycket med idag mellan grinigheterna. :) Kanske börjar våran ögonsten att bli sjuk? Hu inge bra, sen skall hon ju få spruta på tordag. Inget vi ser fram emot nej. Speciellt inte nu om hon är sjuk. Men men inte måla fan på väggen, än. Vi får se imorgon hur hon mår. Skriver en uppdatering då. Nu skall jag försöka gå och sova. Vi får se hur det går. Kanske lyckas jag vända tillbaka dygnet. Vi får se imorgon.


Mitt hjärta, Mamma älskar dig så otroligt mycket! Den kärleken jag har för dig går inte att beskriva i ord, blir bara mer och mer för varje sekund! Pussar från Mamma!

    


Ha det så bra med er därute!

God Natt och Sov Så Gott! :D

Puss och Kram!  

Av Nathalie - 27 juli 2010 15:20

Hejsan alla glada!



Försöker bli färdig med bloggen så att jag är nöjd. Lite svårt med tanke på att jag är så kräsen. ;D Min älskade ögonsten ligger här tätt intill mig och sover som en stock. Lite synd för jag vill att hon skall sova på natten men men vad gör man? Hon är ju så söt när hon sover. Har inte gjort så mycket idag. Väntar på att min man skall vakna sen åker jag nog till stan igen med han och Jasmine. Vi måste ut lite, solen skiner lite idag.(ÄNTLIGEN) Fast det har varit skönt att vara inne och lata sig med. :D Om ni undrar varför han sover så är det för att han jobbar natt varje natt under sommaren. :( Lite tråkigt men vad gör man inte för att överleva. Ja vi får väl se om jag tittar in sen och berättar om det hänt ngt speciellt. Undrar ni något så är det bara att fråga.


Älskar Min Man och Min Älskade Dotter över allt annat!   


    


Ha det så bra med er!

Puss och kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards