NathalieMammaTillJasmine

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Hej alla fina!!

Av Nathalie - 3 februari 2011 13:45

Hej sötisar!!

 

Hur mår ni idag?

 

Vi mår toppen!!

Solen skiner och Jasmine har sovit som igår, så det går framåt, peppar peppar. =)

 

Vad händer idag?

Skiner solen vid er?

 

Vi skall bara ta det lugnt.

Jag skall träna Zumba sen som varje torsdag. =)

Underbara Victoria skall vara barnvakt åt Jasmine när jag är iväg. Jag är lite orolig att lämna henne, men man skall ju lära sig och jag litar på Victoria! Så det skall nog gå bra för mig med. =)

 

Hur har ni andra mammor gjort angående detta med att lämna sina barn till barnvakt, alltså för att sluta oroa sig. Finns det någon hjälp mot det eller går det över av sig själv?

 

För övrigt väntar jag på ett paket från USA så vi får se om det har kommit. Ni kommer nog att tycka att det är barnsligt men det tycker inte jag. Jag är beroende. =)

Ni får se sen om det har kommit. =)

 

Jag önskar er en underbar dag!!

 

Såhär somnade min kära i affären häromdagen. Tröttsamt att handla med mamma. =)

Mammas lilla busunge! Vi älskar dig!!   

 

        

 

Ser ni hur hon håller sina händer? Hatar bakterier. Har ni något förslag på vad man kan göra för att undvika detta?

 

Puss och Kram!!

 
 
Mian D

Mian D

3 februari 2011 14:11

jag o lill herrn R var med i en bilolycka dagen innan fars dag och R klarade sig med blåmärken efter bältet och en bula ,jag fick multipla frakturer på bäckenet.Tur att vi hade en ordentlig bil annars hade vi antagligen inte klarat oss.

Vad är det för spännande du får från USA?

Jag brukar ha en liten flaska med desinfektion smidigt att ta på lite som i ditt fall tex på hennes händer när hon lämnar vagnen.

Hoppas ni har en kanon dag

http://mammamian.bloggplatsen.se

 
Kashaya

Kashaya

3 februari 2011 16:35

Oh spännande med paket från USA, ska bli kul sen att se vad det är för något.=) Ok, när är det tänkt att hon ska börja på dagis? Hoppas du hittar något jobb du trivs med då så du kanske inte tänker lika mycket på hur jobbigt det är att vara ifrån henne på dagarna. Idag jobbar jag på med examensarbetet, annars inte så mycket. Själv då? kram

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

3 februari 2011 18:51

absolut kan jag det, jag handleder personalen i förskola/skola kring barn i behov av stöd hur de kan arbeta och komma vidare och så, sen gör jag utredningar på barn :)

vad gör du själv när du inte är mamma ledig?

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Cintya

Cintya

3 februari 2011 18:54

Vilka fina bilder :-)

Hehe jag det är mitt "nya" jag. Det jag gjorde syns dock inte på bilden ;-) Jag klippte upp det baktill så att det är korta bak och längre fram men inte sååå stor skillnad hehe.
Hehe nej den hade inte gått över helt men det var så pass lite att det inte var några problem att träna. Blev ingen träning idag men imorgon är jag tillbaka på gymmet igen hehe. Tror jag ska klämma in ett pass på söndag också. Lika bra att få det gjort. Har dock varit för mycket saker "i vägen" denna veckan. Sen att jag har fått mkt sämre disciplin och vräker i mig lite mer onyttiga saker är inte så smart men men :-P

Hoppas lillan fortsätter sova bra.
Vår snutta har börjat vakna på nätterna och det gör mig gaaalen!.

Kramar

http://cintya.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

3 februari 2011 20:18

Hej!

Jag vet inte om du missade att jag svarade dig angående headern förut . Det är ju lite dumt de där, det syns ju bara på min blogg.

Men om du vill ha hjälp så skicka bilder, eventuell text och om du har något önskemål på färger till min mail.

askalas@hotmail.com

Kram

http://truckie.bloggplatsen.se

 
sandra

sandra

4 februari 2011 11:29

Gjorde det inte ont att bli klippt?
Men kom ut till slite någon dag då! Kram

http://mammatillmolle.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 7 maj 2011 07:24

Nu sitter man då på båten. Inte lätt att lämna sin dotter nej. Usch snacka om att jag har gråtit. :-( Men inte min älskade Jasmine. Hon vinkade bara glatt och gick till sin pappa, så det är ju skönt. Min älskade mamma är också där. Så allt blir nog b...

Av Nathalie - 6 maj 2011 13:00

Förlåt igen mina finisar!   Hur mår ni?   Förstår att jag inte har några läsare kvar men det blev en massa sjukdomar med penicillin kurer fram och tillbaka här och den finaste Jasmine blev ju HELA ett år för  3 (!) veckor sen!    Bara det k...

Av Nathalie - 16 mars 2011 11:49

Förlåt mina kära!!!   Hoppas ni mår toppen!!   Har ni snälla lust att uppdatera mig om vad som hänt i era liv dem senaste 2 veckorna??   Förlåt för att jag inte har skrivit och förlåt för att jag inte sa något. Vi har varit sjuka om var...

Av Nathalie - 1 mars 2011 13:30

Hej mina sötisar!!   Sorry för den dåliga uppdateringen. =(   Hur mår ni? Vad har ni gjort för speciellt sen sist vi pratade?   Glöm inte att rösta för er som inte gjort det och för er som vill. HÄR och HÄR!! =) Skriv gärna att ni rös...

Av Nathalie - 25 februari 2011 13:30

Hej mina fina läsare!! =)   Hur mår ni idag?   Vad är era planer för denna fina fredag?   Jasmine och jag skall åka till min mamma och bror på landet och träffa alla där. Det var länge sen sist. Skall bli mysigt! =)   Vi mår bra! Ha...

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards