NathalieMammaTillJasmine

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Nathalie - 5 februari 2011 14:30

Hej mina solstrålar!!

 

Hur mår ni denna gråa (iaf på Gotland) lördag?

 

Vi mår toppen!!

 

Jasmine sover som sagt fortfarande dåligt men det börjar bli bättre. =)

 

Idag är det Mathes födelsedag HIPP HIPP HURRA HURRA!!

Han blir hela 2 år gammal idag!! Grattis vår underbara Prins!!   Vi älskar dig vårat lilla charmtroll!   


Tittar in här snabbt. Måste göra oss iordning inför kalaset som vi skall på kl 15. Som tur är så bor dem rätt nära oss. Men ändå ni vet mig och tiden, vi är ju inte allra bästa vänner. ;)


Vad skall ni göra idag?


Jag kikar in senare när vi är hemma igen med bilder från kalaset. =)


Se hennes nya pose med fingret, den är med över allt nu! =)

Mamma älskar dig min Prinsessa över allt annat!!   


        


Puss och Kram!!

Av Nathalie - 5 februari 2011 02:45

Motherhood.

 

Såg precis på en film från 2009 på tv1000.

Har inte sett den tidigare men man säger ju bättre sent än aldrig. ;)

 

Ni kan läsa om den här.

 

Ville bara tala om för er att den är nu en av dem bästa filmerna jag har sett.

Jag rekommenderar alla att se den men mest mammor. Ni som inte är mammor kan se den för att se hur mycket era mammor kämpar för er. =)

 

Jag skrattade och grät om vartannat.

Även om Jasmine "bara" är 9 och en halv månad så kände jag igen mig i hela filmen.

Allt från att man måste göra allting och göra det bra till ångesten att inse att ens barn växer fortare än man kan ana. Innan man hinner blinka så är dem större.

En annan sak var att hon mamman i filmen sa att man kan ta kort på sina barn varje dag men det stoppar inte faktumet att dem blir äldre och äldre för varje dag som går.

Det är precis så jag gör, jag tar kort på Jasmine varje dag i hopp om, på något konstigt sätt att jag kan "bevara" henne som hon är nu. Men sanningen är ju att hon blir äldre för varje timma som går.

Så hon menar på att sluta tänka på det och lev och njut av det du har här och nu!

Det är precis vad jag måste tänka.

Istället för att bli ledsen och ha ångest varje dag över att Jasmine skall börja på dagis och blir större och större och att tiden går så fort så måste jag njuta av henne nu och det liv vi har nu. För annars då går tiden fortare än jag vill om jag inte lever i nuet!!

 

Jag rekommenderar den STARKT!! ♥

 

 

Jag älskar min Jasmine över allt annat!!

Jag är helt hundra på att livet kommer bara bli mysigare och mysigare ju äldre hon blir!! ♥

 

Jasmine min älskling nyfödd!!   

 

     

 

Jasmine min älskling nu!!   

 

                   

 

Se vad fort tiden går!

Men det är hur underbart som helst oavsett om det går fort eller sakta!! ♥

 

Jasmine, du är mitt allt! Du är hela mitt hjärta! Det finns ingen finare för mig än dig!! Tack för att jag får dela mitt liv med dig! DU gör allt vacker och underbart!! Du är min skatt!!

Glöm aldrig att Mamma älskar dig ÖVER ALLT ANNAT min fina Prinsessa!! ♥

 

Puss och Kram!!

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards