NathalieMammaTillJasmine

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Nathalie - 14 februari 2011 13:45

Hej mina fina!!

 

Hur mår ni idag?

 

Vi mår bra. Fortfarande lite sjuka men överlag bra! =)

 

Glad Alla Hjärtans Dag På Er Alla!!   

Vad är era planer för denna dag?

 

Vi firar inte denna dag.
Min man har sagt såhär:

"Varför skall vi fira våran kärlek för varandra en gång per år när vi kan visa det varje dag istället?"

Jag håller med honom om detta så det blir inget "firande". =)

 

Idag blir det ner på stan en sväng. =)

Vi skall inhandla en potta till Jasmine.

Är det tidigt tycker ni?

 

Varje gång jag går in på toaletten så vill hon följa med och sen när jag torkar mig då sitter hon med handen mellan benen och drar. Det ser precis ut som att hon också torkar. =)

Därför tänkte jag att när intresset fortfarande finns så passar jag på att börja lära henne lite smått.

 

Vad tycker ni om det?

 

Annars blir det bara som vanligt lite nödvändig handel.

 

Min kära Man är ledig idag så det blir underbart familjemys hela dagen!!   

 

Jag har ju varit lite lat med mat den senaste tiden. Har försökt att göra egen potatis och så till Jasmine men hon har bara velat ha på burk. Så det har inte blivit så mycket hemlagat här.

Men igår så bestämde jag mig för att göra kycklingfalukorv (smakar precis samma som falukorv) med potatis och pepparrotssås och grönsaksmix. Jag måste ner till Jasmine med en stavmixer och gissa...... hon åt upp ALLT!!

Min Prinsessa börjar verkligen bli stor! =)

För övrigt så var det jätte gott!

Jag lägger upp bilder på det sen.

Nu blir det alltså mer hemlagat här hemma. =) Blir billigare om inte annat och nyttigare.

 

Hur många av er gör egen mat till era bebisar?

 

Nej nu in i duschen och sen ut i snöyret. =)

 

Vi skall fixa grinden till trappan idag också. ÄNTLIGEN!!

Vi skulle se hur långt Jasmine kom upp i trappan. Mannen stog bakom hela tiden.

Hon klarade sig upp själv hela vägen tills det var tre trappsteg kvar. =) Läskigt men duktig! =)

Hon tog upp knäet först på ett trappsteg sen till det andra steget tog hon bara upp foten. Såg ut som att hon alltid brukar klättra upp trappan. =/ Vilket hon aldrig gör. =)

 

Mammas fina Hjärta! Åh så vi älskar dig!!   

 

  

  

  

  

  

  

  

  

 

 

Puss och Kram!!

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards