NathalieMammaTillJasmine

Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Jag klarade det!! =)

Av Nathalie - 1 februari 2011 21:45

Jag klarade av att baka bröd. =)

Det blev inge brödbak igår då tiden alltid springer ifrån mig. =)

  

Påminn mig aldrig mer att träna under denna tid i månaden. Jag var helt slut igår när jag skulle träna BodyJam. Det brukar jag inte vara förrän i slutet av lektionen men igår var jag det efter bara hälften. Det ända jag kunde tänka på var att jag ville sätta mig ner. Så mycket vatten som jag drack var ej bra för magen.

Hahahha. :D

Men jag klarade mig. =)

  

Vi borstade tänderna på Jasmine första gången igår ordentligt med tandkräm. Ja jag vet lite sent men vi har glömt hela tiden. Man skall göra det två gånger om dagen men det blir en gång ikväll med, vi glömde imorse. Men imorgon på morgonen så håller vi tummarna att vi kommer ihåg!! =)

Hon var så söt hon satt still och bara "följde" med. Sen tog hon den bestämt ur min hand och började dra den fram och tillbaka mot hennes tänder, alldeles själv! Jag skojar inte, jag ville hjälpa henne igen men hon bara drog sig tillbaka och skulle göra det själv. Vilket hon gjorde också hur bra som helst!! Snacka om att lära sig snabbt!! =) Vi får väl se om det går lika bra ikväll med. :D

Hon är så duktig min älskade Skatt!!   


Dem hade tydligen inte packat upp våra våtservetter för att dem hade så lite personal. Det tyckte jag var SKIT dåligt!!! Vet ni när dem sa att det skulle vara färdigt???

På torsdag!!!! Man säger väl inte att man kan komma på tisdag och köpa och sen säger dem torsdag. Är det någon annan än jag som tycker så?


Såhär blev mitt bröd iaf. Riktigt stolt!! =) Det smakade precis som pappas!! Vilka minnen!!(saknar)


    


    


Vad tycker ni? Ser det gott ut?


Såhär heter det. Kankse enklare att göra bröd med det här men jag bryr mig inte, jag är stolt att jag klarade det!! =)


  


Kommer ni ihåg jeans byxorna som jag visade er häromdagen?

Det var ingen speciell skillnad i storlek mellan 68 och 74 så jag tog 74 och dem satt perfekt!! =) Lite långa men inte märkbart, behövde inte ens vika upp dem. Jasmine är 66,5 cm. =)

Förstår inte varför det är sådan skillnad i storlekar och den riktiga längden.

Någon som vet?

Idag hade hon på sig dem iaf och såhär såg det ut.



         

Jasmine gillar ibland inte kameran. =)          Så bra man sitter med sin pappa! Älskar min Prinsessa och min Prins!              

Ser ni vilken busunge jag har!


Visst var byxorna fina?


Mamma älskar dig över allt annat mitt fina hjärta!!   


   


Puss och Kram!!

 
 
Kashaya

Kashaya

1 februari 2011 22:39

Vad fint brödet blev.=) Såg riktigt gott ut. Jorå bara bra med mig idag, själv då? Ja det var riktigt kul, skönt att komma ut lite. Blir annars lätt att man sitter inne mycket nu när man skriver examensarbete...

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

1 februari 2011 22:47

Min morfar :(

2006 är länge sedan men inte länge sedan om man förlorar någon, min farfar gick bort 2005, det känns som igår... var din pappa sjuk eller så?

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Hannah

Hannah

2 februari 2011 14:14

åh så gott det ser ut!

Nu är bloggen uppdaterad igen förresten ;)

http://kajalpennor.blogg.se

 
Johanna

Johanna

2 februari 2011 16:11

Brödet såg mycket gott ut :)

min farfar hade varit sjuk i många och så för honom var det skönt och somna in. morfar var pigg och glad, men lite slö sedan han fick lunfiflammation i sommras.... fick det igen i julas och då orkade inte hans kropp mer

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Kashaya

Kashaya

2 februari 2011 16:14

Vad jobbigt att vara trött men verkar inte vara helt ovanligt att vara det som småbarnsförälder har jag hört.;-) Nej men jag hoppas du slipper tröttheten snart, så jobbigt att gå runt och vara trött. Nu börjar det iallafall bli lite ljust ut så då brukar man kunna känna sig lite piggare. Jag läser på juristlinjen.=) Vad jobbar du med när du inte är mammaledig?

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Evelina

Evelina

2 februari 2011 17:44

Åh nybakat bröd är ju bara för mumsigt =)

Svar: Ja man blir så irriterad! Vet inte hur dom gör för att det blir så sent asså!

http://www.silverninas.se

 
Mammabea

Mammabea

3 februari 2011 13:24

Åh vad snygga byxor! Finns de för killar? Var köpte du dom?

http://mammabea.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 7 maj 2011 07:24

Nu sitter man då på båten. Inte lätt att lämna sin dotter nej. Usch snacka om att jag har gråtit. :-( Men inte min älskade Jasmine. Hon vinkade bara glatt och gick till sin pappa, så det är ju skönt. Min älskade mamma är också där. Så allt blir nog b...

Av Nathalie - 6 maj 2011 13:00

Förlåt igen mina finisar!   Hur mår ni?   Förstår att jag inte har några läsare kvar men det blev en massa sjukdomar med penicillin kurer fram och tillbaka här och den finaste Jasmine blev ju HELA ett år för  3 (!) veckor sen!    Bara det k...

Av Nathalie - 16 mars 2011 11:49

Förlåt mina kära!!!   Hoppas ni mår toppen!!   Har ni snälla lust att uppdatera mig om vad som hänt i era liv dem senaste 2 veckorna??   Förlåt för att jag inte har skrivit och förlåt för att jag inte sa något. Vi har varit sjuka om var...

Av Nathalie - 1 mars 2011 13:30

Hej mina sötisar!!   Sorry för den dåliga uppdateringen. =(   Hur mår ni? Vad har ni gjort för speciellt sen sist vi pratade?   Glöm inte att rösta för er som inte gjort det och för er som vill. HÄR och HÄR!! =) Skriv gärna att ni rös...

Av Nathalie - 25 februari 2011 13:30

Hej mina fina läsare!! =)   Hur mår ni idag?   Vad är era planer för denna fina fredag?   Jasmine och jag skall åka till min mamma och bror på landet och träffa alla där. Det var länge sen sist. Skall bli mysigt! =)   Vi mår bra! Ha...

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards