NathalieMammaTillJasmine

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Hej älsklingar!! Dem som är lite känsliga bör ej läsa. =)

Av Nathalie - 29 januari 2011 16:00

Hej mina älsklingar!!

Hur mår ni idag?

  

Hur har eran fredag varit? Vad gjorde ni för kul?

 

Vi satt bara här Jasmine och jag och myste som bara den. Jag såg film och åt gott! =) Lite tråkigt när mannen jobbar men vad gör man inte för pengar. ;)

 

Tänkte fråga en personlig sak till mammor. Ni som vill svara gör det och ni som inte vill och är lite känsliga slutar läsa här.

 

 

När fick ni tillbaka eran lingonvecka?

(hoppas ni förstår vad det är)

Hur mycket fick ni? Hur var värken (om ni hade värk innan)? Var den regelbunden? Om ni fick tillbaka eran tidigare, ammade ni då?

 

Anledningen att jag frågar är för att jag har fått tillbaka min nu. Jasmine är nu 9 månader och en vecka plus att jag var ju gravid i 9 månader så det är alltså 18 månader utan! Tjoho säger jag bara!! Men inte längre. :(

Peppar peppar har dock inte ont men det är ju tråkigt ändå att få det tillbaka. :( Haha.

 

Ni som vill läsa igen börja nu. =)

  

Jaha vad händer idag då?

 

Inget spec, vi skall fortsätta att mysa här hemma Jasmine och jag.  

Jasmine står vid bordskanten och slår huvudet och tänderna i kanten. =) Jag tar bort henne oc hon ställer sig där igen. Hihihi, då kan jag inget annat göra. :D 

 

Vad skall ni göra ikväll sötisar?

 

Ja nu blev detta sent men vad skall man göra som sagt om man vill ha sömn. :S

 

På måndag har jag bestämt att vi skall gå upp kl 09 kanske och sedan vara uppe hela dagen, Jasmine skall bara få sova lite på dagen. Sen hoppas jag att hon sover ungefär vid 21 och resten av natten. Så alltså vi skall försöka vända tillbaka på dygnet. Om det inte går då vet jag att det är en period som man inte kan göra något åt. :S

Vi har ju testat det förut men det har inte fungerat men denna gång håller vi tummar och resten av alla våra fingrar och tår!! =) Gör det ni med! =)

 

Det här handlade jag till Jasmine i torsdags var det va. Om jag inte minns fel.

 

    Dessa är såå fina!! Dem ser exakt ut som jeans men hur mjuka som helst! =) Köpta på KappAhl.   Den här pyjamasen är från Name It serien!! Älskar dessa kläder! Dem har verkligen allt som passar min dotter. Hon är ju lite "liten". Men det mesta finns som passar henne och dem är billiga!! Tycker jag iaf.            

 

Den här var så fin!! Den fanns inte på H&Ms sida utan bara i affären. Var bara tvungen att ha den!! Jasmine har den på sig nu så ni skall få se den sen. =)

 

        

 

 

 

Puss och Kram!!

 
 
Johanna

Johanna

29 januari 2011 16:56

Härlig ålder :) Här är allt bra, lite trött bara! :( Hur är det själv?

Kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

29 januari 2011 17:19

Grannen hade fest igår och de var inte tysta när de stack till krogen.... :(

Blir en lugn kväll för mig, lite vin, ett bad och en film! Själv då? kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Johanna

Johanna

29 januari 2011 17:36

Mmm, det var nog mer hans gäster som väsnades.... tror de gick vid halv ett något, osäker.... :( Ja vin är aldrig fel :) Far betala en flaska åt mig igår :)

Låter som en mysig kväll för dig med :) kram

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Kashaya

Kashaya

29 januari 2011 17:36

Vad söta kläderna med ko-tema var.=)

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
emelie

emelie

29 januari 2011 17:51

Hejsan!
Jag fick tillbaka min mens 1 månad efter min son. Och jag hade ganska ont och det var ganska mycket men det är nog olika:) Jag amma aldrig så det vet jag inge om:)

http://silasminprins.bloggplatsen.se

 
Louise (fotoblogg)

Louise (fotoblogg)

29 januari 2011 18:00

Sv: Förra helgen var det min mormor som hade kalas. Denna helgen hade min storasyster kalas. ;)

http://www.wizy.blogg.se

 
Madeleine - Mamma till Lova

Madeleine - Mamma till Lova

29 januari 2011 18:44

hihi eller hur! Hon har riktigt stora hängkinder! Lovar att klämma på dom från er sen :D Allting är bara bra med oss och helgen har varit supermysig såhär långt, precis som vanligt! Lova blev 6 veckor igår och det känns helt galet verkligen! Redan!!! Hur gick kontrollen för Jasmin? Bra antar jag :)

Konstigt att de inte säljer jeans på cubus i sverige längre. är det så i alla städer eller bara just på erat cubus? Jätteskumt tycker jag :D Hoppas att ni får en mysig kväll! Kramar

http://madeleines.se

 
Madeleine - Mamma till Lova

Madeleine - Mamma till Lova

29 januari 2011 18:47

Såg att jag fått en till kommentar nu! Roligt! Älskar dina kommentarer, de är så långa och gör mig så varm i hjärtat, tack <3

Jag hinner absolut läsa alla kommentarer, men precis som du skriver hinnar jag inte alltid svara på dom, men jag gör så gott jag kan :D Och vist är det jobbigt/skrämmande de där med hur dåligt anpassad världen är efter hjul! Ofta är folk snälla och hjälper till, men ibland står man där och yrar runt som en höna och inte vet hur man ska ta sig fram, måste vända och krångla. Nej fy, det borde staten göra något åt :) Kram

http://madeleines.se

 
Kashaya

Kashaya

29 januari 2011 18:48

Jorå det är bara bra med mig, lite slö idag bara. Själv då? kram

http://kashaysblogg.blogspot.com

 
Malin

Malin

29 januari 2011 19:37

Hallo :)
Jag fick min ca en månad efter att jag slutat amma min dotter. De var som en vanlig mens och jag hade inte särskilt ont. (har iof aldrig ont under min mens ) hihi
Fin blogg du har. =)

http://malinarmittnamn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 7 maj 2011 07:24

Nu sitter man då på båten. Inte lätt att lämna sin dotter nej. Usch snacka om att jag har gråtit. :-( Men inte min älskade Jasmine. Hon vinkade bara glatt och gick till sin pappa, så det är ju skönt. Min älskade mamma är också där. Så allt blir nog b...

Av Nathalie - 6 maj 2011 13:00

Förlåt igen mina finisar!   Hur mår ni?   Förstår att jag inte har några läsare kvar men det blev en massa sjukdomar med penicillin kurer fram och tillbaka här och den finaste Jasmine blev ju HELA ett år för  3 (!) veckor sen!    Bara det k...

Av Nathalie - 16 mars 2011 11:49

Förlåt mina kära!!!   Hoppas ni mår toppen!!   Har ni snälla lust att uppdatera mig om vad som hänt i era liv dem senaste 2 veckorna??   Förlåt för att jag inte har skrivit och förlåt för att jag inte sa något. Vi har varit sjuka om var...

Av Nathalie - 1 mars 2011 13:30

Hej mina sötisar!!   Sorry för den dåliga uppdateringen. =(   Hur mår ni? Vad har ni gjort för speciellt sen sist vi pratade?   Glöm inte att rösta för er som inte gjort det och för er som vill. HÄR och HÄR!! =) Skriv gärna att ni rös...

Av Nathalie - 25 februari 2011 13:30

Hej mina fina läsare!! =)   Hur mår ni idag?   Vad är era planer för denna fina fredag?   Jasmine och jag skall åka till min mamma och bror på landet och träffa alla där. Det var länge sen sist. Skall bli mysigt! =)   Vi mår bra! Ha...

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards