NathalieMammaTillJasmine

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Lördag igen! (creepy)

Av Nathalie - 15 januari 2011 12:30

Hejsan alla vackra!


Mår ni bra idag denna fina lördag?


Själva så mår vi toppen!


Jasmine sitter här och leker för fullt och jag dricker min älskade kopp kaffe som valigt! :D


Kunde inte skriva mer igår. Jasmine var "grinig" så fort jag satt ner henne. Vet inte varför. Hon grät alltså som att något obehagligt var vid oss när jag släppte henne. Det var verkligen panik gråt. =( Jag tror ju på andar och sådant och vi har haft väldigt mycket här i vår nya lägenhet (har inte ens bott ett år) som tex, när jag är uppe på övervåningen då kan jag höra någon diska på nedervåningen men ingen är hemma. Samma om jag är nere så hör jag saker uppifrån som någon håller på i badrummet och tvättar sig och i lilla rummet. Ligger jag i sängen då kan jag höra någon som går i trappan eller duschar. Riktigt Creepy.... Men har nästan inte haft den känslan av att jag blir rädd och inte Jasmine heller. Hon kan titta in i ett hörn i sovrummet och le sen i andra hörnet stört gråter hon. Vi har ett litet rum som bara var en klädkammare förut och dem som bodde här innan har gjort om det till "arbetsrum" med små gulliga skrivbord i båda ändarna av rummet. Men iaf så sägs det att det bodde en äldre dam där förut och hade det som sitt sovrum. Där satt hon iaf och stickade och vaktade så att alla barn i lägenheten hade det bra. Folk som har varit här förr säger att barn fortfarande kan se henne. Att hon fortfarande vaktar alla barn. Jasmine tittar hela tiden mot den dörren som är stängd. Annars behöver hon inte gråta hon kan bara titta och bli lite orolig över allt. Men nu varje gång vi lämnar henne i babysittern i badrummet då gall skriker hon och samma igår i hela lägenheten. Vet ej varför. Det blir liksom värre känns det som.

Någon som har något förslag vad det kan vara eller vad man kan göra åt det?


Vad skall ni göra idag?

Gillar att ni har blivit duktiga med att kommentera!!

   Bravissimo!!   


Vi skall ner på stan och handla det nödvändigaste, blev aldrig något igår.


Min älskling sover ju knappast på morgonen men härom dagen när vi skulle till vårdcentralen då skulle hon minsann sova. Då vill man ju inte väcka henne när hon sover så gott. Hon sov genom ett helt blöjbyte och vaknade inte förrän bodyn nästa var färdig knäppt. :D (hon ser vaken ut i pyjamasen men hon blundade och halvsov) Såhär såg det ut.


Mamma älskar dig mitt fina hjärta över allt annat! Det finns ingen finare än dig, du betyder ALLT för mig!


                        Fin body va? Det stämmer. :P


Puss och Kram!

 
 
LINDA

LINDA

15 januari 2011 12:38

Hej! Gud, spökar det hos er? Fy fan.. får verkligen rysningar! Jag tror på sådant. Jag tror att Elliot är hos oss, ibland när jag har legat och tänkt på honom så har rullgardinen rullat ner ett snäpp och den kan inte rulla ner självmant. Sen har mitt antekningsblogg flyttat sig när jag pratat med honom.. skumt, men jag tror på det. Gör ni? Jag måste fråga, vart i sverige befinner ni er? kram

http://lindakv.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda

15 januari 2011 13:33

Men fy så otrevligt =/ jag tror oxå på sånt där för jag har sett och hört massor med obehagliga saker i mina dagar ;P det sägs ju att alla barn som föds har ett öppet tredje öga och kan se andar och dylikt. De flesta råkar väl stänga sitt när de blir äldre och då ser man inte övernaturliga saker längre. Fast grymt söt e hon :) jag hoppas inte att hon ser något läskigt för det vore så taskigt av andarna mot ett barn...

Nathalie

15 januari 2011 13:48

Lite otrevligt är det allt.
Jo jag har hört det.

Tack så mycket! Jo visst är hon!

 
Ingen bild

Marielle

15 januari 2011 13:47

Hej! Hu, jag tycker sånt med andar är obehagligt för man kan inte försvara sig o.0
Fråga Amanda när hon kommer ner om hon kan "se eller känna av" något, hon är awesome på sånt :)
Ha det bäst! Puss o kram

Nathalie

15 januari 2011 13:50

Hej gumman!

Nej eller hur det är lite läskigt!

Behöver inte fråga henne om hon kan känna av för det kan jag själv. :D Det har jag kunnat sen jag var 12 år ungefär. Men kan dock inte se. Vet ej om jag vill veta heller vad det är. :D

Ha det bra!
Puss och kram till dig från oss!

 
Tina 22 år - gravid vecka 36

Tina 22 år - gravid vecka 36

15 januari 2011 14:02

Jag tror också på andar/spöken men har inte upplevt någonting i lägenheten där jag bor nu, jätteskönt. Däremot i villan där jag växte upp..!

Jag mår fint idag! Allt bra med dig?
Jag har inga direkta planer utan ska bara vila idag. Hade väldigt mycket molvärk i magen igår, tror det berodde på att jag sprang runt och handlade, så jag ska försöka vila mest!
Han fyller år i slutet på januari, så om 2 veckor ungefär! Han ska få 2 böcker och 1 spel till nintendo wii :)

Angående det där med att verifiera inlägg.. Jag får bara upp den där rutan att jag måste verifiera när jag inte är inloggad!

http://www.hejtina.blogg.se

 
Louise (fotoblogg)

Louise (fotoblogg)

15 januari 2011 14:09

Jag kan också känna av andar och sådär, det är inte så mysigt. Tror jag har lyckats stänga mig nu, eller så är jag bara bra på att ignoera dem. Märker inte av dem för tillfället iaf.

Haha, jag bestämde mig för att jag ska flytta fram min frågestund tills jag har flera läsare. Tycker det var lite onödigt att ha det innan jag hade ett par stycken iaf. :) Ha frågestund du. Om du känner att du har tillräckligt med läsare för det:)

Idag ska jag välja ut bilder till framkallning (står mer på bloggen) och sen ska jag nog ut och ta lite vinterkort också.

http://www.wizy.blogg.se

 
Louise (fotoblogg)

Louise (fotoblogg)

15 januari 2011 14:15

Hm, mitt inlägg verkar inte blivit publicerat. Skumt...

Jag tror också på andar, har dem hemma. Inte känt av dem på sistone dock, har nog stängt mig. Skönt att bli av med dem, haha! (haha nu kanske de kommer tillbaka, sägs ju att de kan läsa allt man skriver på datorn).

Idag händer inte mycket.
Ska ut på fotorunda samt välja ut bilder att framkalla.

http://www.wizy.blogg.se

 
Cintya

Cintya

15 januari 2011 14:15

Hejsan! Hehe, här är allt bra, förrutom sömnen :-P Har precis kommit hem från gymmet. Tyvärr (angående zumba) så är det så populärt oavsett vart i sthlm man vill gå (sats) så det är alltid väldigt bokat och det är oftast tider då jag inte har möjlighet men ska absolut prova det ngn dag.
Oj, det låter som ni har det tufft också. Vet hur det känns. Dem gånger Hailey gråter av panik så där så håller det i sig ett tag (oftast 1-2 veckor) och sen helt plötsligt kan hon ngt nytt. Så jag undrar om inte det kanske är samma med din dotter, en utvecklingsperiod? Hailey har ju blivit väldigt skrikig (hon har alltid varit lugn), inte bara trotsig, det har även blivit jobbigt att försöka natta henne men även min bvc sa att det kommer gå över.. så vi håller tummarna ;-) Hur är er dag? Jag har som sagt precis tränat och ska sedan ut med en vän, en paus från verkligheten hehe. Hur gammal är din dotter? Har inte följt din blogg tidigare men ska absolut det :-) Kramar från oss

http://cintya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 7 maj 2011 07:24

Nu sitter man då på båten. Inte lätt att lämna sin dotter nej. Usch snacka om att jag har gråtit. :-( Men inte min älskade Jasmine. Hon vinkade bara glatt och gick till sin pappa, så det är ju skönt. Min älskade mamma är också där. Så allt blir nog b...

Av Nathalie - 6 maj 2011 13:00

Förlåt igen mina finisar!   Hur mår ni?   Förstår att jag inte har några läsare kvar men det blev en massa sjukdomar med penicillin kurer fram och tillbaka här och den finaste Jasmine blev ju HELA ett år för  3 (!) veckor sen!    Bara det k...

Av Nathalie - 16 mars 2011 11:49

Förlåt mina kära!!!   Hoppas ni mår toppen!!   Har ni snälla lust att uppdatera mig om vad som hänt i era liv dem senaste 2 veckorna??   Förlåt för att jag inte har skrivit och förlåt för att jag inte sa något. Vi har varit sjuka om var...

Av Nathalie - 1 mars 2011 13:30

Hej mina sötisar!!   Sorry för den dåliga uppdateringen. =(   Hur mår ni? Vad har ni gjort för speciellt sen sist vi pratade?   Glöm inte att rösta för er som inte gjort det och för er som vill. HÄR och HÄR!! =) Skriv gärna att ni rös...

Av Nathalie - 25 februari 2011 13:30

Hej mina fina läsare!! =)   Hur mår ni idag?   Vad är era planer för denna fina fredag?   Jasmine och jag skall åka till min mamma och bror på landet och träffa alla där. Det var länge sen sist. Skall bli mysigt! =)   Vi mår bra! Ha...

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards