NathalieMammaTillJasmine

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Nathalie - 5 september 2010 12:00

Ja som sagt,


Önsketänkande var det. Höll nu på att byta blöja på min dotter och sen när jag var färdig och skulle knäppa pyjamasen (ja vi är lata idag, det är ju SÖNDAG!) då lät det precis som att hon sa mamma. Hon är för ung jag vet, hon är bara 4,5 månad. Men iaf det lät precis som mamma. Hur UNDERBART som helst att höra det! :D Jag blev så glad!  Min lilla guldklimp!  


Sen skulle jag gå och kasta blöjan och när jag kom tillbaka gissa vad jag fick syn på då.... ja min dotter käkandes på en våtservett... (så lääänge som hon kämpat att få tag på en sådan och stoppa i mun =) ) Hoppas inte det är farligt.


Hahah jag fick den. ÄNTLIGEN! Hoppas bara inte mamma ser mig nu...
  ..... Attans.... Vadå jag har inte gjort något. Ehh... Det var ju du som gav mig... (hoppas mamma går på det)     


Sen la jag undan den och hennes groda framför så att hon inte skulle kunna ta den och sedan fortsatte jag med datan. Gissa vad jag ser när jag vänder mig för att titta på Jasmine?? (hon ligger precis bredvid mig)


Bara ett smakprov till....

 

Jag vill inte släppa den..... Ge mig....    

Namnamnamnamnam.... :D

     

Du tog den men tror du jag ger mig mamma..   


Jag skall HA!!


Sen gav jag henne nappen och hennes groda sen somnade hon, av utmattning antar jag. =) Hahah så underbar min Jasmine är! Älskar henne över allt annat!!   


   

Nu vaknade hon igen och försöker med samma sak, men denna gång lyckas hon inte.. MOHAHAHAHAHA!!!! :D    (vänta du bara tänker Jasmine, du skall få se.. jag kan mer än du tror. Våga bara lämna mig ensam.)



Pussar!

Av Nathalie - 5 september 2010 10:07

Godmorgon Sverige!


Ja nu har jag varit vaken från och till från kl 06:26 imorse typ. Min älskade dotter ville inte sova men jag lyckades klämma in några minuter här och där. Till 08:30 då blev hon arg och då var det bara att kliva upp. (fick inte ens upp ögonen... ja jag vet nu tänker ni att det är inte tidigt men jag är inte van.)


Sitter och dricker kaffe nu men vet inte vad jag skall göra mer. Något förslag?


Vad tycks? Ny modell kanske? Hahaha!   

 


Puss!

Av Nathalie - 5 september 2010 00:46

Hej FINASTE!!


Hur är allt med er idag?


Ser ni någon likhet?


Cookie Monster och Nathalie.

  HAHAHA!!


 


Jag har ju som ni ser haft en liten spa stund för mig själv. SKÖNT! Det händer inte så ofta. Ansiktsmask, bubbelbad, skrubbning m.m


        


Var på massage för första gången i torsdags, energikick heter det lilla spa paketet. Hur underbart som helst! JÄTTE SKÖNT!  Började med att hon skrubbade hela kroppen och sedan masserade hela kroppen. Hade jätte ont i min högra axel, som hon atagligen kände för hon masserade den mest. När jag gick ut därifrån och även nu så har jag inte ont längre. :D Skall försöka få det till en vana så fort man har pengar att gå till henne. (har jämt ont i kroppen och lederna och inget brukar hjälpa, men det här funkade!) För det var det VÄRT! Varenda krona. Energikick var det verkligen! Snacka om att jag blev pigg efter någon timma. Först trött, hängig och frös som bara den men sen pigg.

Färgade håret efter det hemma hos Indire. Mahogny blev det. Snyggt tycker jag. (det är väl det som räknas) Just det ja klippte mig i tisdags med.


Så här har jag aldrig "tagit hand" om mig själv förut. Antar att det har något med att man har fått barn att göra. Någon som känner igen sig? Kanske vill man pigga upp sig själv lite extra. Pigg känner jag mig iaf så det är ju bra!


Blev som ni ser beroende av skrubbningen som hon gjorde så jag var tvungen att köpa "medlet" (eller vad det nu kallas) som hon använde sig av. Borsten såg bara för skön ut så jag var tvungen att ha den. (skön var den också)

 

Köpte även deras läppsyl. ( det var det första jag såg i hennes skåp precis när jag kom dit, la inte märke till något annat förutom läppsylet) Köper alltid för mycket läppsyl vet ej varför, antar att jag är beroende. Men det här kan jag inte slita mig ifrån! Det är verkligen underbart! Med kylande menthol som luktar och smakar gott! 96 kr! dDet dyraste läppsylet jag någonsin har köpt. Men det bästa är att det är bara naturliga ingredienser i alla deras saker även då deras body scrub. Så det var/är det värt! Ja beroende var det va?


 


Har städat och tvättat med, så nu känner jag mig jätte duktig. (förengångskull, haha)


Här kommer lite bilder på min ny badade Jasmine och mig! <3 Mamma älskar dig sååå otroligt mycket min skatt!   


 


Lite suddig bild men var bara tvungen att visa att min älskling tydligen kan göra pussmunnar hon med! :D


       

Nå vad tycks om hårfärgen?


Har även spenderat en massa pengar bla på kläder till Jasmine, min man och mig såklart! Nu fattas det bara vinter jacka och mössa till mig och skor till min man och mig. Det inhandlas på måndag. Sen var det klart. :)




Japp det var det. Vi hörs senare idag.

 

Ha det så bra!

 

God Natt och Sov Så Gott!


Puss och kram från oss!

Presentation


Välkomna till min värld som nybliven Mamma till en underbar Dotter vid namn Jasmine!

Lämna gärna en kommentar. =) (så tittar jag in hos er)

Mammabloggalan 2011 =)

Mammabloggalan 2011

Omröstning

Hur känner ni när ni hör ordet barn?
 Åh dem är så underbara så jag vill bara gosa sönder dem!!
 Hmm.... barn... ja vad skall man känna, inget speciellt??
 Jobbiga snorungar som kräver all ens uppmärksamhet!!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Följ mig!! =)

bloglovin

Följ mig!! =)

NathalieMammaTillJasmine

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards